Sikkerhedsmeddelelse: Vi har nulstillet din adgangskode torsdag d. 11. Oktober

Følg

Senest opdateret:


Vi kan desværre se, at en stor del af de brugere, som vi har skrevet til tidligere ang. fremmede loginforsøg, ikke har fået ændret adgangskoden på deres TV 2 bruger endnu.

Derfor har vi sendt følgende mail ud til de berørte, hvor vi igen opfordrer til at ændre adgangskoden:

TV 2 har i en tidligere mail skrevet til dig, at vi har registreret et uautoriseret loginforsøg på din profil. Så vidt vi kan se, stammer loginoplysningerne fra et tidligere læk på andre internettjenester, f.eks. LinkedIn, Adobe eller Dropbox.

I vores tidligere mail opfordrede vi til, at du omgående skifter adgangskode på din konto, så uvedkommende ikke kan logge ind på din konto. Vi kan se, at dette endnu ikke er sket, så for at sikre dine oplysninger og din fortsatte adgang til TV 2, vil vi nulstille din adgangskode, hvis det ikke er blevet skiftet inden torsdag 11. oktober 2018 kl. 09:00. Dette betyder også, at du vil blive logget ud af de platforme, du har været logget ind på med dine nuværende loginoplysninger, indtil du igen logger ind med din nye adgangskode.

 

Hvis du ikke har ændret din kode i tide (inden torsdag d. 11. Oktober), så vil vi gå ind og nulstille din adgangskode af sikkerhedsmæssige årsager, og du vil i dette tilfælde få en besked om, at loginoplysningerne er forkerte, hvis du forsøger at logge ind.
Men kontakt os endelig, hvis du gerne vil have ændret din adgangskode.

______________________________________________________________________________

FAQ: 

Spg.: Er det en falsk mail eller er den virkelig fra TV 2 DANMARK?

Svar: Mailen er ikke falsk og kommer fra TV 2 DANMARK. 
Vi anvender et system, som verificerer afsenderen – i dette tilfælde TV 2 – over for dit mailsystem.

 

Spg. Hvordan har I opdaget, at nogen har logget ind med mit TV 2 login?:

Svar: Vores system har registreret, at der har været et korrekt login – altså at brugernavn og adgangskode kombinationen er korrekt. Når dette er sket fra en IP-adresse, som samtidig har prøvet mange andre TV 2 logins, så giver vores sikkerhedssystem en melding, da der her sandsynligvis ikke er tale om den korrekte bruger, som logger ind.

 

Spg.: Hvordan ved I, at det er en fremmed, som har logget ind med mit TV 2 login og ikke mig selv eller et familiemedlem?

Svar: Vi har konstateret, at der er foretaget en lang række logins fra samme IP-adresse mod mange forskellige TV 2 logins. Så det er efter al sandsynlighed en fremmed, som tester, om loginoplysningerne er korrekte.

 

Spg.: Hvem er den anden tjeneste, som har haft datalæk?

Svar: Det kan vi ikke vide – der kan være tale om flere tjenester, som i tidens løb er blevet hacket. Her er email-adresse og adgangskode blevet stjålet, og det er disse oplysninger, som man så forsøger at anvende til at logge ind med hos TV 2. Det anbefales derfor, at man sørger for ikke at genbruge adgangskoder på flere tjenester, og at disse koder skiftes ud med jævne mellemrum.
Det er muligt på følgende side at tjekke, hvilket læk det drejer sig om, når det kommer til din email-adresse: https://haveibeenpwned.com/

Drevet af Zendesk